Aké prezentácie si doteraz pamätáte? A prečo? Tento tréning je inšpirovaný autentickými zážitkami. Ako ich vytvoriť a zanechať stopu.
5 HLAVNÝCH VECÍ, KTORÉ SA ÚČASTNÍCI NAUČIA:
- Sebaisto vystupovať pri hovorenom prejave.
- Pracovať s príbehom a prezentáciou – podľa vlastnej voľby (Jobsovské princípy).
- Pracovať s hlasom aj telom, aby druhí dobre rozumeli a udržiavali pozornosť.
- Prepojiť hovorené slovo s adekvátnymi neverbálnymi prejavmi, ktoré podtrhnú význam zdieľaného obsahu.
- Osvojiť si a používať podporný systém prípravy, ktorý maximalizuje úspech vystúpenia.
METODIKA:
Na rozbore videí niekoľkých kľúčových prezentácií Steva Jobsa budú vysvetlené hlavné ingrediencie jeho prístupu k prezentáciam. Jednotlivé prezentačné techniky sú rozvíjané formou krátkych tematických cvičení. Každý z účastníkov sa uvidí aspoň 1x na videu a bude môcť pozorovať svoj posun. Rovnako obdrží podpornú a rozvíjajúcu spätnú väzbu k svojmu výkonu – od kolegov aj od lektora.
Cieľová skupina:
Zamestnanci v kontakte s interným alebo externým zákazníkom.
Časová dotácia:
1 až 2 dni + voliteľne Follow-up 1 deň
Ciele tréningu:
- Komplexné zvládnutie obsahu, štruktúry aj formálnej zložky prezentácie.
- Zvýšenie motivácia účastníkov ku kreatívnym a interaktívnym spôsobom prezentovania.
- Posilnenie rečníckych zručností účastníkov smerom k zvýšeniu presvedčivosti prejavu,
Obsah:
(konkrétny obsah vždy prispôsobíme potrebám cieľovej skupiny)
- Piliere presvedčivosti: Ethos, pathos a logos. Presvedčivosť prejavu = spojenie kvalitného obsahu, dôveryhodnosti rečníka pre danú tému a vedomé používanie rečníckych zručností. Analýzy prejavov najpresvedčivejších rečníkov poslednej doby, diskusie a s interaktívny výklad.
- Obsah prezentácie: Základné body kvalitnej prípravy. Ako zvoliť najvhodnejšie informácie? Prispôsobenie prezentácie charakteristikám publika, voľba informácií: Čo je dôležití pre mňa a čo pre poslucháčov? Štruktúra hovoreného prejavu, vizualizácia povedaného.
- Zvyšovanie adresnosti prejavu: Komplexná hlasová rozcvička (zapojenie celého tela) a nácvik práce s modulačnými prostriedkami reči (dôraz, tempo, intonácia, pauzy, zafarbenie a sila hlasu). Porozumenie princípu fungovania mozgu pri posluchu hovoreného slova.
- Pokročilá práca s publikom: Skúsenosti s cvičením zamerané na zvýšenie sebaistoty v osobnom prejave a osvojenie spôsobov práce s publikom (voľba vhodnej interakcie vzhľadom k cieľu prezentácie). Zákonitosti skupinovej dynamiky a ako ich využiť: argumentácia a zaujatie publika.
- Ako zladiť prvky prezentácie a dosiahnuť ich synergiu? Opakovaná príprava a realizácia prezentácie pred skupinou: možnosť porovnať svoj výkon pred a po prenesení trénovaných zručností do praxe. Práca s prezentáciou na voľnú tému a s prezentáciami z praxe.
- „Toolkit Steva Jobse“: Analýzy prezentácií skúsených rečníkov a vzájomná spätná väzba účastníkov k ich prezentáciám smeruje k vytvoreniu individuálneho „toolkitu“ prezentujúceho:
Každý účastník pre seba nájde odpoveď:
- Čím sa môžem inšpirovať u ostatných?
- Aký je môj vlastný štýl? Na čom mám pracovať?
- Aké prvky môjho prejavu najviac oživujú prezentáciu?